S příchodem konce léta začíná pro většinu e-shopů postupná příprava na Vánoce. Jelikož vždy probíhá nelítostný boj o co největší počet zákazníků, je důležité pečlivě se připravit na vánoční kampaň. I malá odlišnost od konkurence může mít významný vliv na váš úspěch během vánočního období a zejména v předcházejících týdnech. Proto jsem připravil několik jednoduchých SEO tipů, které by vám mohly být užitečné:

  1. Zkontrolujte si Meta title tagy, meta description a alt tagy obrázků
    Ujistěte se, že vaše stránky s vánočním sortimentem a případně hlavní vstupní stránka vánoční kampaně obsahují vyplněné meta tagy Title a Description. Tyto tagy jsou první věci, které potenciální zákazníci uvidí ve výsledcích vyhledávání (SERP). Nezapomínejte také na alt tagy obrázků, protože mohou pomoci zlepšit umístění vašich obrázků, pokud uživatelé používají obrázkové vyhledávání.
  2. Využijte nástroj Google Trends
    S pomocí Google Trends můžete snadno monitorovat vývoj zájmu o konkrétní klíčová slova. Tím získáte přehled o tom, kdy začíná růst zájem o dané slovo a budete mít představu, kdy se začít připravovat na Vánoce. Google Trends vám také umožní zobrazit trendy ve vyhledávání obrázků pomocí služby Google Obrázky.
  3. Zaměřte se na sezónní výrazy typické pro Vánoce
    Zaměřte se na slovní obraty a fráze spojené s Vánocemi, které jsou typické pro tuto sezónu. Zvláštní pozornost věnujte slovním spojením týkajícím se cen a dárků, které jsou specifikovány podle pohlaví nebo příslušnosti k rodině.

    Během Vánoc bude cena sehrávat významnou roli při nákupním rozhodování. Nicméně mnoho lidí bude hledat dárky, aniž by měli přesnou představu o tom, co přesně hledají. Pokud nabízíte produkty, které byste mohli seskupit na základě těchto vyhledávacích dotazů, neváhejte a vytvořte samostatné vstupní stránky pro tyto produkty.
    Navíc se dárkové vstupní stránky mohou hodit i při jiných příležitostech během roku, jako jsou různé svátky a narozeniny.
  4. Vytvářejte obsah s vánoční tematikou
    Jak již bylo zmíněno v předchozím bodě, zákazníci často nemají jasnou představu o tom, jaký dárek by si přáli. Proto je vhodné aktivně podporovat jejich rozhodování a přitáhnout je na vaši stranu. Pokud provozujete blog, vřele doporučuji vytvořit několik článků s tipy na vánoční dárky. Například můžete sepsat seznam 10 dárků do 1 000 Kč, které zaručeně udělají radost vašim blízkým.
  5. Optimalizace CTA tlačítek
    Pro dosažení maximálního konverzního poměru doporučuji zvážit úpravu vašich call-to-action (CTA) tlačítek. Nejedná se pouze o tlačítka na produktových stránkách, ale také o tlačítka na vaší hlavní stránce, která slouží například k přihlášení k odběru newsletteru, nebo tlačítka v karuselu, která odkazují na aktuální kampaně.
Důležitým faktorem je také doprovodný text a dobrá viditelnost tlačítka spolu s jeho umístěním. Příkladem dobře provedeného CTA je tlačítko služby Netflix, které můžete vidět na následujícím obrázku.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *