Chcete zvýšit návštěvnost vašeho e-shopu z organického vyhledávání a dosáhnout vyšších pozic ve výsledcích vyhledávání? Optimalizace pro vyhledávače neboli SEO vám může pomoci. Zde je pár tipů, jak na SEO pro e-shopy a další webové stránky.

  1. Správné nastavení technického SEO je základ
    Technické SEO je základním pilířem každé SEO strategie. Před začátkem se ujistěte, že jsou vaše stránky správně postavené a strukturované. Chyby v technickém SEO mohou způsobit problémy s procházením a indexováním obsahu vyhledávači.
  2. Poskytujte obsah pro všechny fáze nákupního procesu
    Rozprostřete obsah na vašem webu tak, aby pokrýval všechny etapy nákupního procesu zákazníka: Discover (Objevování) – Think (Přemýšlení) – Do (Jednání) – Care (Péče). Při příchodu na váš web se uživatel může nacházet v různých fázích nákupu. Pokud je na začátku, vyhledává informace jako recenze nebo srovnání produktů. Pokud je již v pokročilé fázi, je pravděpodobně připraven k nákupu.
  3. Správně identifikujte produkty
    Pokud prodáváte oblečení, šperky nebo elektroniku, je důležité přidělit každé variantě produktu vlastní URL adresu, která obsahuje specifické parametry daného produktu. Například: vaseshop/tricko-cervene, vaseshop/tricko-zelene nebo vaseshop/tricko-l-cervene. Tím zlepšíte přehlednost a usnadníte vyhledávání konkrétních variant produktů pro zákazníky.
  4. Udržujte konzistentní slevové URL adresy
    Pokud pravidelně pořádáte akce (např. Black Friday, Den matek, povánoční výprodej) na svém e-shopu, je důležité udržovat konzistenci ve vašich slevových URL adresách.

    Vhodné URL adresy by měly vypadat následovně:
    • vaseshop.cz/black-friday
    • vaseshop.cz/den-matek
    • vaseshop.cz/povanocni-vyprodej
    Nevhodné URL adresy by měly obsahovat například konkrétní roky:
    • vaseshop.cz/black-friday-2023
    • vaseshop.cz/den-matek-2023
    • vaseshop.cz/povanocni-vyprodej-2024

    Po skončení akce byste neměli stránku mazat, ale ponechte ji aktivní. Pokud byste ji smazali, Google by musel při další akci najít a zaindexovat novou stránku. Na této stránce můžete uživatele informovat o produktech, které byly nabízeny v předchozí akci, a také na co se mohou těšit příště.

  5. Důležitost výkonu e-shopu
    Core Web Vitals zahrnují rychlost načítání stránky (LCP), interaktivitu (FID) a stabilitu prvků na stránce (CLS). Pokud prodáváte produkty, které jsou podobné nebo stejné jako vaše konkurence, Core Web Vitals mohou hrát významnou roli při určování, která stránka se bude ve výsledcích organického vyhledávání zobrazovat výše – ať už vaše nebo konkurenční. Je proto důležité zajistit optimální výkon e-shopu, a můžete k tomu využít nástroje, jako je Google Search Console.
  6. Buďte trpěliví
    SEO je proces, který vyžaduje čas a trpělivost. Očekávejte výsledky až za několik měsíců. Pokud máte správně nastavené základní a technické prvky webu, můžete se zaměřit na psaní blogových článků, budování odkazů a další online aktivity, které mohou podpořit váš e-shop.
  7. Uživatelé jsou klíčem k úspěchu
    Při zadávání vyhledávacího dotazu očekávají uživatelé od Google nejrelevantnější výsledky. Mějte na paměti svou cílovou skupinu a vytvářejte obsah, který je pro ni přínosný. Stávejte se odborníky ve svém oboru a tvořte originální a hodnotný obsah, který zaujme uživatele.